Creionetica sărbătorește “Ziua în care nu se cumpără nimic” (Buy Nothing Day) în fiecare an, printr-o campanie de awareness în social media față de consumismul care transformă sărbătorile de iarnă într-un festival al cadourilor. În 2014 i-am susținut pe prietenii de la Prodrama cu piesa de teatru cu același nume, care astăzi se joacă la TNB.
Buy Nothing Day a fost inițiată în Vancouver de artistul Ted Dave, fiind promovată de revista Adbusters din Canada. În America de Nord, Marea Britanie și Suedia, “Ziua în care nu se cumpără nimic” are loc în vinerea de după Ziua Recunoștinței, și face concurență zilei reducerilor, Black Friday. În alte părți din lume, ea se serbează în ultima sambată din luna noiembrie.
Prima “Zi în care nu se cumpără nimic” a fost organizată în Canada, în septembrie 1992 cu tematica „O zi pentru societate care examinează problema supra-consumului”. In anul 1997, a fost mutată pentru a coincide cu „Black Friday”, care este una dintre cele mai aglomerate zece zile de cumpărături în Statele Unite ale Americii.
În anul 2000, datorită unei cenzuri în promovarea evenimentului a canalelor mass-media de pe întregul continent american, au început campanii peste tot in lume. Azi participă mai mult de 65 de țări la “Ziua în care nu se cumpară nimic”.
Prima “Zi în care nu se cumpără nimic” a fost organizată în Canada, în septembrie 1992 cu tematica „O zi pentru societate care examinează problema supra-consumului”. In anul 1997, a fost mutată pentru a coincide cu „Black Friday”, care este una dintre cele mai aglomerate zece zile de cumpărături în Statele Unite ale Americii.
În anul 2000, datorită unei cenzuri în promovarea evenimentului a canalelor mass-media de pe întregul continent american, au început campanii peste tot in lume. Azi participă mai mult de 65 de țări la “Ziua în care nu se cumpară nimic”.