Campania “B Cause” este o reprezentare vizuală a relației dintre lupta pentru o cauză și plăcerea de a descifra arta colajelor.
Universul colajelor, chiar dacă este unul suprarealist, este o reprezentare a societății în care trăim. Descrie sistemul nostru de valori și idealul colectiv, un sistem aflat în continuă transformare. Justiția socială, drepturile omului, protecția mediului, libertatea presei și egalitatea de șanse sunt teme încă controversate, la mai bine de 70 de ani după ce au fost oficial adoptate de Organizația Națiunilor Unite.
Prin “B Cause” facem legătura între cauze sociale și arta de intervenție, succesoare a dadaismului și predecesoare a artei conceptuale. Ne inspiră curentul dadaist deoarece a pornit de la un protest împotriva intervențiilor omului asupra naturii, dar și a preconcepțiilor de natură estetică și socială.
Artiști precum Marcel Duchamp, Banksy și Damien Hirst au reușit să demonstreze că arta nu este autosuficientă. Laitmotivul campaniei sunt legumele, iar inspirația este dată de tema ONU pentru 2016: “Anul internațional al semințelor și legumelor”, prin care invităm publicul la un stil de viață sănătos.
Campania B Cause s-a manifestat prin patru expoziții la București, la Romanian Design Week 2016, dar și prin țară la Iași (spațiul CUIB), Timișoara (Reciproc Café) și la Cluj (festivalul Untold 2016).
Câteva lucrări și aici.