Cum comunicăm drepturile femeilor?

În 2015 am organizat dezbateri tematice în cadrul Incubator107, iar una dintre ele s-a numit “Cum comunicăm drepturile femeilor?”.

Am avut-o ca invitat specială pe Delia Panait, promotoare a drepturilor femeilor și membră a Asociației FRONT, dar și producator radio pentru Radio Guerrilla și GoldFM. Împreună am discutat despre perspectivele pe care le implică drepturile femeilor, raportându-ne la realitățile globale, dar și la experiențele locale.

În goana după profit, brandurile mizează pe imagini și mesaje clișeice, pe stereotipuri si prejudecăți la îndemâna publicului. Vorbim despre o publicitate care se leagă de vulnerabilitatea individului ghidat de instinctele sale și atât. Se spune că aceasta este rețeta care vinde mult și repede.

Am aflat cum ar trebui să abordăm aceste teme sensibile pornind de la niște campanii de succes.

“Make It Happen” a fost mesajul de anul trecut al Zilei Internaționale a Femeilor. Deși s-au împlinit 104 ani de când se aniversează data de 8 martie, femeile nu se bucură pe deplin de drepturile lor.  În anumite țări incă sunt încălcate libertăți fundamentale precum: libertatea de exprimare, alegeri libere, dreptul la sănătate, la siguranță, la educație etc.

În cadrul serii am parcurs topicul feminismului în istorie și ne-am concentrat discuțiile pe manifestările contemporane ale curentului. Întrebarea la ordinea zilei a fost “Cum ar trebui să comunicăm subiectele sensibile legate de drepturile femeilor fără a afecta interesele persoanelor care reprezintă cauzele noastre?”. Am analizat campanii de succes din prisma mesajului, identității vizuale și a strategiilor de comunicare.