Image

Cum comunicam drepturile femeilor?

Image

Cum comunicam drepturile femeilor?

In 2015 am organizat dezbateri tematice in cadrul in cadrul Incubator107, iar una dintre ele s-a numit “Cum comunicam drepturile femeilor?”.

Alaturi de invitata speciala Delia Panait, promotoare a drepturilor femeilor si membra a Asociatiei FRONT, dar si producator radio pentru Radio Guerrilla si GoldFM, am discutat despre perspectivele pe care le implica drepturile femeilor, raportandu-ne la realitatile globale, dar si la experientele locale.

In goana dupa profit, brandurile mizeaza pe imagini si mesaje cliseice, pe stereotipuri si prejudecati la indemana publicului. Vorbim despre o publicitate care se leaga de vulnerabilitatea individului ghidat parca de instinctele sale si atat. Se spune ca aceasta este reteta care vinde mult si repede.

Am aflat cum ar trebui sa abordam aceste teme sensibile pornind de la niste campanii de succes.

"Make It Happen" a fost mesajul de anul trecut al Zilei Internationale a Femeilor. Desi s-au implinit 104 ani de cand umanitatea aniverseaza data de 8 martie, femeile din intreaga lume nu se bucura pe deplin de drepturile lor, in anumite tari fiind incalcate libertati fundamentale precum: libertatea de exprimare, alegeri libere, dreptul la sanatate, la siguranta, la educatie etc.

In cadrul serii am parcurs problema feminismului in istorie si ne-am concentrat discutiile pe manifestarile contemporane ale curentului. Intrebarea la ordinea zilei a fost "Cum ar trebui sa comunicam subiectele sensibile legate de drepturile femeilor fara a afecta interesele persoanelor care reprezinta cauzele noastre?". Am analizat campanii de succes din prisma mesajului, identitatii vizuale si strategiilor de comunicare.